etykieta W Biznesie:

 

uslugi Szkoleniowe Dla Firm

Oferta
Usługi wizerunkowe

Usługi wizerunkowe

Dowiedz się więcej
etykieta W Biznesie:
Usługi szkoleniowe

Usługi szkoleniowe

Dowiedz się więcej
uslugi Szkoleniowe Dla Firm
Akademia stylu

Akademia stylu

Dowiedz się więcej
Oferta
Sesje zdjęciowe

Sesje zdjęciowe

Dowiedz się więcej
etykieta W Biznesie:
Oprawa imprez

Etykieta w biznesie

Savoir - vivre w biznesie to umiejętność taktownego i eleganckiego zachowania w stosunku do ludzi, z którymi kontaktujemy się na płaszczyźnie zawodowej – w ramach współpracy lub kontaktów z klientami. Trudność w przyswojeniu zasad etykiety biznesowej polega na tym, że w przeciwieństwie do dobrych obyczajów rodzinnych i społecznych nie posiada jasno sprecyzowanego kodeksu. Natomiast zawiera zasady ogólne, których interpretacja ulega zmianom wraz ze zmieniającymi się warunkami życia i kulturą.
Bon ton w biznesie to nie zbiór sztywnych reguł, lecz inteligentne łączenie zasad kurtuazji i form, które służą tworzeniu i utrzymaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych, ze wskazówkami zdrowego rozsądku.
Sympatyczne i przyjazne wrażenie to nie tylko dobre maniery, ale również dobry interes. Wrażenie, które wywierasz na nowo poznanym potencjalnym kliencie czy współpracowniku, decyduje o charakterze całej znajomości. To, w jaki sposób zachowasz się w tej sytuacji społecznej i czy wykażesz się profesjonalną swobodą, może w prosty sposób przełożyć się na efekty finansowe.
Szkolenie przygotowano specjalnie z myślą o współczesnych menadżerach, specjalistach i osobach pracujących w bezpośrednim kontakcie z klientem (handlowcy, sekretarki, urzędnicy państwowi itp.). Udział w szkoleniu to sposób na zweryfikowanie norm swoich zachowań w towarzystwie i poszerzenie horyzontów w zakresie profesjonalnej etykiety.

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat prawidłowych, dobrze widzianych i kształtujących pozytywny obraz osoby sposobów zachowania w różnych sytuacjach zawodowych.

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się między innymi:

  • Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?
  • Jak elegancko prowadzić konwersację?
  • W jaki sposób kształtować profesjonalny wizerunek?
  • Czy wypada przejść na „ty” w klientem?
  • Jak elegancko zaprosić partnerów biznesowych na oficjalne przyjęcie?
  • Czym jest precedencja i jak ją stosować?
  • Jak prowadzić biznesową korespondencję elektroniczną z klasą?

W PROGRAMIE

1. Etykieta profesjonalna kluczem do sukcesu

  • Aspekty organizacyjne,
  • Stworzenie mapy potrzeb,
  • Ustalenie zasad współpracy w grupie,
  • Etykieta profesjonalna – klucz do sukcesu,
  • Mowa ciała – jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować, aby zrobić doskonałe pierwsze wrażenie

2. Pierwsze spotkanie – w sytuacjach ogólnych, relacjach biznesowych i towarzyskich

  • Zasady uniwersalne – uścisk dłoni, gdzie i jak wolno się witać, a gdzie nie wypada, jak uniknąć gafy.
  • Relacje biznesowe a towarzyskie – przedstawianie się, witanie, podanie dłoni, całowanie w dłoń, powstawanie,
  • Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych.

3. Językowy savoir-vivre – sztuka słowa z życiu zawodowym, zasady grzeczności w dyskusji

  • Tytułowanie – tytuły naukowe, służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne,
  • Przechodzenie na „ty”,
  • Prowadzenie konwersacji – nawiązywanie rozmowy, kultura języka, tematy dozwolone i niedozwolone, aktywne słuchanie, pochwały i przyjmowanie komplementów

4. Precedencja w hierarchii zawodowej

  • Hierarchia służbowa i towarzyska, kto pierwszy i dlaczego,
  • Wspólna podróż windą, przepuszczanie w drzwiach,
  • Hierarchia miejsc przy stole – rozmieszczenie gości podczas sytuacji biznesowych i towarzyskich

5. Eleganckie spotkania – wykwintne przyjęcia i mniej oficjalne spotkania biznesowe

  • Przyjęcia oficjalne – przyjęcia na stojąco i siedząco, zasady zachowania się,
  • Spotkania towarzyskie – zasady zachowanie się,
  • Za drzwiami gabinetu – czyli o przyjmowaniu i składaniu wizyt służbowych, powitanie gości biznesowych, poczęstunek w firmie, przebieg rozmów, pożegnanie,
  • Upominki w dobrym stylu – prezenty, kwiaty, osobliwości w sztuce obdarowywania,
  • Zaproszenia – sposoby zapraszania, niezbędne elementy zaproszenia i ich znaczenie.

6. Profesjonalny wizerunek – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu

  • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju,
  • Mężczyzna – wygląd, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiego pana, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby,
  • Kobieta – wygląd, fryzura, makijaż, manicure, biżuteria, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiej pani, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby.

7. Savoir-vivre przy stole

  • Wejście do restauracji – zamawianie oraz kolejność dań, obsługa kelnerska,
  • Nakrycie stołu – rodzaje sztućców i szkła, ich ułożenie oraz korzystanie,
  • Napoje alkoholowe – dobór trunku do okazji,
  • Jak jeść niektóre potrawy,
  • Elegancko i swobodnie – zasady zachowania się przy stole.

8. Komunikacja w dobrym stylu – korespondencja tradycyjna i elektroniczna:

  • Poczta tradycyjna – język biznesowej korespondencji, układ pism, nagłówki i zakończenia,
  • Poczta elektroniczna – zasady eleganckiego pisania wiadomości, spaming, łańcuszki szczęścia,
  • Rozmowy telefoniczne – zasady prowadzenia rozmów, zwroty powitalne i pożegnalne.

9. Międzynarodowy savoir-vivre – zasady postępowania w kontaktach biznesowych za granicą:

  • Z wizytą za granicą – spotkania służbowe, witanie się, wizytówki, tytułowanie, podejmowanie gości, wygląd – różnice kulturowe między wybranymi krajami świata lub Europy (w zależności od potrzeb firmy),
  • Bez słów – mowa niewerbalna – zróżnicowane znaczenie gestów, mimiki twarzy, kontaktu wzrokowego oraz dystansu.

10. Zakończenie szkolenia:

Podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności. Sesja pytań i odpowiedzi.

Szkolenie dopasowujemy do indywidualnych potrzeb klienta.