Image Management

 

Kreowanie wizerunku osobistego

Warszawa
Usługi wizerunkowe

Usługi wizerunkowe

Dowiedz się więcej
stylizacja sylwetki
Usługi szkoleniowe

Usługi szkoleniowe

Dowiedz się więcej
color alliance
Akademia stylu

Akademia stylu

Dowiedz się więcej
makijaże warszawa
Sesje zdjęciowe

Sesje zdjęciowe

Dowiedz się więcej
makeup warszawa
Oprawa imprez

Oprawa imprez

Dowiedz się więcej

Etykieta w biznesie

Savoir - vivre w biznesie to umiejętność taktownego i eleganckiego zachowania w stosunku do ludzi, z którymi kontaktujemy się na płaszczyźnie zawodowej – w ramach współpracy lub kontaktów z klientami. Trudność w przyswojeniu zasad etykiety biznesowej polega na tym, że w przeciwieństwie do dobrych obyczajów rodzinnych i społecznych nie posiada jasno sprecyzowanego kodeksu. Natomiast zawiera zasady ogólne, których interpretacja ulega zmianom wraz ze zmieniającymi się warunkami życia i kulturą.
Bon ton w biznesie to nie zbiór sztywnych reguł, lecz inteligentne łączenie zasad kurtuazji i form, które służą tworzeniu i utrzymaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych, ze wskazówkami zdrowego rozsądku.
Sympatyczne i przyjazne wrażenie to nie tylko dobre maniery, ale również dobry interes. Wrażenie, które wywierasz na nowo poznanym potencjalnym kliencie czy współpracowniku, decyduje o charakterze całej znajomości. To, w jaki sposób zachowasz się w tej sytuacji społecznej i czy wykażesz się profesjonalną swobodą, może w prosty sposób przełożyć się na efekty finansowe.
Szkolenie przygotowano specjalnie z myślą o współczesnych menadżerach, specjalistach i osobach pracujących w bezpośrednim kontakcie z klientem (handlowcy, sekretarki, urzędnicy państwowi itp.). Udział w szkoleniu to sposób na zweryfikowanie norm swoich zachowań w towarzystwie i poszerzenie horyzontów w zakresie profesjonalnej etykiety.

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat prawidłowych, dobrze widzianych i kształtujących pozytywny obraz osoby sposobów zachowania w różnych sytuacjach zawodowych.

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się między innymi:

  • Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?
  • Jak elegancko prowadzić konwersację?
  • W jaki sposób kształtować profesjonalny wizerunek?
  • Czy wypada przejść na „ty” w klientem?
  • Jak elegancko zaprosić partnerów biznesowych na oficjalne przyjęcie?
  • Czym jest precedencja i jak ją stosować?
  • Jak prowadzić biznesową korespondencję elektroniczną z klasą?

W PROGRAMIE

1. Etykieta profesjonalna kluczem do sukcesu

  • Aspekty organizacyjne,
  • Stworzenie mapy potrzeb,
  • Ustalenie zasad współpracy w grupie,
  • Etykieta profesjonalna – klucz do sukcesu,
  • Mowa ciała – jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować, aby zrobić doskonałe pierwsze wrażenie

2. Pierwsze spotkanie – w sytuacjach ogólnych, relacjach biznesowych i towarzyskich

  • Zasady uniwersalne – uścisk dłoni, gdzie i jak wolno się witać, a gdzie nie wypada, jak uniknąć gafy.
  • Relacje biznesowe a towarzyskie – przedstawianie się, witanie, podanie dłoni, całowanie w dłoń, powstawanie,
  • Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych.

3. Językowy savoir-vivre – sztuka słowa z życiu zawodowym, zasady grzeczności w dyskusji

  • Tytułowanie – tytuły naukowe, służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne,
  • Przechodzenie na „ty”,
  • Prowadzenie konwersacji – nawiązywanie rozmowy, kultura języka, tematy dozwolone i niedozwolone, aktywne słuchanie, pochwały i przyjmowanie komplementów

4. Precedencja w hierarchii zawodowej

  • Hierarchia służbowa i towarzyska, kto pierwszy i dlaczego,
  • Wspólna podróż windą, przepuszczanie w drzwiach,
  • Hierarchia miejsc przy stole – rozmieszczenie gości podczas sytuacji biznesowych i towarzyskich

5. Eleganckie spotkania – wykwintne przyjęcia i mniej oficjalne spotkania biznesowe

  • Przyjęcia oficjalne – przyjęcia na stojąco i siedząco, zasady zachowania się,
  • Spotkania towarzyskie – zasady zachowanie się,
  • Za drzwiami gabinetu – czyli o przyjmowaniu i składaniu wizyt służbowych, powitanie gości biznesowych, poczęstunek w firmie, przebieg rozmów, pożegnanie,
  • Upominki w dobrym stylu – prezenty, kwiaty, osobliwości w sztuce obdarowywania,
  • Zaproszenia – sposoby zapraszania, niezbędne elementy zaproszenia i ich znaczenie.

6. Profesjonalny wizerunek – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu

  • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju,
  • Mężczyzna – wygląd, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiego pana, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby,
  • Kobieta – wygląd, fryzura, makijaż, manicure, biżuteria, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiej pani, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby.

7. Savoir-vivre przy stole

  • Wejście do restauracji – zamawianie oraz kolejność dań, obsługa kelnerska,
  • Nakrycie stołu – rodzaje sztućców i szkła, ich ułożenie oraz korzystanie,
  • Napoje alkoholowe – dobór trunku do okazji,
  • Jak jeść niektóre potrawy,
  • Elegancko i swobodnie – zasady zachowania się przy stole.

8. Komunikacja w dobrym stylu – korespondencja tradycyjna i elektroniczna:

  • Poczta tradycyjna – język biznesowej korespondencji, układ pism, nagłówki i zakończenia,
  • Poczta elektroniczna – zasady eleganckiego pisania wiadomości, spaming, łańcuszki szczęścia,
  • Rozmowy telefoniczne – zasady prowadzenia rozmów, zwroty powitalne i pożegnalne.

9. Międzynarodowy savoir-vivre – zasady postępowania w kontaktach biznesowych za granicą:

  • Z wizytą za granicą – spotkania służbowe, witanie się, wizytówki, tytułowanie, podejmowanie gości, wygląd – różnice kulturowe między wybranymi krajami świata lub Europy (w zależności od potrzeb firmy),
  • Bez słów – mowa niewerbalna – zróżnicowane znaczenie gestów, mimiki twarzy, kontaktu wzrokowego oraz dystansu.

10. Zakończenie szkolenia:

Podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności. Sesja pytań i odpowiedzi.

Szkolenie dopasowujemy do indywidualnych potrzeb klienta.